Saturday, 28 January 2012

hakikat kehidupan~


Kehidupan penuh dgn suka duka, pahit manis.. Kehidupan masa study & keje jauh berbeza... Masa study dulu mmg byk masa utk enjoy & x byk fikir psl masalah2 besar, semua bwh tanggungan parents... Bila masuk alam pekerjaan baru kita tau betapa ssh nya nk mencari duit & penting nya setiap duit yg kita perolehi... Masa ni lah kita sibuk dgn kerja & byk masalah2 besar yg memeningkan kepala yg perlu diselesaikan... Seriously ckp keje mmg sgt memenatkan & stress sgt2...

Bila berdepan dgn situasi yg stress sgt memeningkan kepala... Org atasan yg suka menindas org bwhan, adil ke mcm 2? Kita seolah2 mcm kotak yg senang dipijak2 smpai kemek.. Mmg la kita ni sebagai seorang manusia x pernah lari dari membuat kesilapan, so x pyh simply nak judge semua org yg wat silap 2 mcm teruk sgt2.. Kitaorg ni buat silap skit je, xde kena mengena dgn keje pn... Jgn nk hukum org sesuka hati.. Jgn igt org xde perasaan... Dan jgn igt diri 2 xpernah wat silap pn!!! Senang2 je nk push2 org supaya b'henti keje dgn rela hati... Tp xpe, selagi bleh bertahan kita sabar & teruskan melihat permainan hidup yg diorg buat... Kita tgk in the end sape yg quit & bertahan...

Bila ot & locum dihapuskan lg membuatkan ak nk nangis sbb selama ni mmg ak byk bergantung pd 2... Bila dh xde ni mcm ne nk teruskan keje yg berlambak 2... Sia2 je korban lebih tenaga & masa bila di tindas... Skrg ni sume keje mesti berkira...Kecik atau besar sume kena berkira...

Bos pn mcm haram je... Suka wat keputusan melulu tak bincang pn dgn sume org... lgsung xde sifat kepimpinan... Pelik sgt org mcm ni... dia pk sume yg dia buat 2 btul sgt la 2... pendapat org lain sume
xbetul...



ape pn yg penting kita sume unite, bersatu...sabar & tabah utk hadapi cabaran yg hebat ni... sabarlah kwn2 ku... tp ape pn alhamdlh sbb dlm sedih2 & stress ni ktorg ade jgk rasa happy dgn kwn2... kwn2 la yg byk membantu ak utk bertahan.. tanpa diorg sume mmg ak bleh mengalah... jya you2 !~



1 comment:

  1. itu la dinamaKaN demOkrasi teRPimPin.. jeng jeng jeng.. :-P

    ReplyDelete